"Nu tot ce e natural e frumos" M. Eminescu

"Nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul este invizibil pentru ochi."
Antoine de Saint- Exupery


vineri, 25 septembrie 2015

"Cuvintele au culoare"

In luna iulie 2015, am inceput sa pictez primul tablou din seria intitulata "Cuvintele au culoare".

Numele acestui tablou s-a nascut din starea mea de entuziasm. Ca o explozie de idei si ganduri ce se doreau impartasite.

Tablourile din aceasta serie sunt oferite si spre vanzare.
Am inceput sa anunt pe Facebook, momentul cand lucrez la ele.
Iata si primul detaliu in fotografie...

Iar acum, reintrata in posesia leptopului, am inceput sa scriu aici.
Am sa le postez prima data pe blog.

Intentia mea este ca fiecare tablou si fiecare lucrare care o realizez sa ajunga la persoana potrivita.

Voi scrie despre fiecare tablou si povestea lui.

1. ENTUZIASM




Iata si mesajul care a insotit imaginea tabloului...

    ENTUZIASM
    Primul tablou isi astepta persoana potrivita.
    ...
    El este unic, unul la fel nu voi mai realiza. Fiecare creatie e nascuta din starea mea de prezenta.
    Fiecare tablou va contine un cuvant sau o fraza. Subconstientul nostru e receptiv la forme abstracte. Iar cuvintele scrise invers trec mai usor de sfera constienta.
    Cuvantul entuziasm vine din greaca si inseamna "Dumnezeu din interior ". Iata si indiciul pentru mintea noastra care cauta sensuri ...Restul e traire manifestata prin culoare.
    Entuziasm -tablou in culori acrilice. Dimensiuni: 60 /50 cm

Este un tablou in care predomina culoarea albastru.
Este realizat pe afirmatia "Eu sunt dintotdeauna entuziasm". 
Am utilizat apa de menta. Ulei esential de brad. Si culori acrilice.

Ii multumesc persoanei care a ales tabloul si ii doresc ca primul contact vizual cu aceasta lucrare sa o ajute in manifestarea entuziasmului.

Fetele au urmarit fiecare etapa a realizarii acestei lucrari. Maria a afirmat "Waw mami cat albastru!"
Fiecare tablou, cel putin pana la finalizarea lui sta in campul nostru vizual. Sa zicem ca primii beneficiari suntem noi.
Am coborat acest tablou si la nivelul lor, sa povestim despre forme si litere...



2. RENASTERE

Cel de-al doilea tablou se numeste, renastere.
Povestea tabloului incepe cu trei ani in urma, cand alaturi de Maria, am realizat primele urme pe panza.


Unul din motivele pentru care aleg culorile acrilice, este apa. La realizarea acestui tablou am folosit apa de trandafiri, floare de menta si petale de floarea-soarelui (floare primita in dar la implinirea celor 30 de ani).



Fetele au avut bucuria de a participa si ele la realizarea acestui tablou. Impreuna am iesit in gradina iar galbenul a fost jocul lor de cateva minute.
.

Bucuria de a fi impreuna...
Liniile trasate de fete vor fi transformate in margele.

Referitor la aceasta lucrare am afirmat ca sufletul meu are mai multe maini...


Pentru acest tablou, am folosit si scoarta de mesteacan. Mesteacanul este considerat copacul vietii.
Iata si minunatul mesteacan.



Cand fetele tin ceva in maini. gandul meu prinde aripi. Pentru ca cei mici au harul de a vedea altceva si altfel decat noi. Gasesc alte intrebuintari. Stau minute in sir jucandu-se cu o frunza. Alaturi de copiii, am impresia ca sunt si eu asemeni lor. Ei au menirea de a reactiva in noi starea de inocenta, de prezenta.





Sofia tine in maini fasia de scoarta din care voi realiza cele 7 cercuri, ce le voi aplica pe panza. Ele sunt inspirate din cerculetele de pe rochita ei diafana.
7 zile ale creatiei si cate o litera pe fiecare cerc din cuvantul Rebirth.






Cand tabloul a fost gata am postat pe pagina mea de Faceebok, urmatorul mesaj, ce descrie tabloul...







Iata si cel de-al doilea tablou din seria "Cuvintele au culoare".
RENASTERE
Acest tablou isi astepta persoana potrivita.
Acest tablou este unic, nascut din starea de prezenta.
Sufletul meu are mai multe maini. El s-a manifestat de aceasta data si prin bucuria fetelor de a avea pensula in mana si de a lasa urme pe panza mare cat Maria.
Ideea realizarii lui a venit in urma cu 3 ani, cand Maria avea cateva luni si impreuna am trasat primele cercuri. Apoi am vizualizat imaginea in intregime cand eram in a 9 luna de sarcina cu Sofia. Pentru mine nasterea e un moment extraordinar si transformator. Si din trairea acestora s-a nascut si combinatia de culori, forme si miresme...
E un tablou de mama si 2 fete. Am lucrat la el luna lui august. Luna in care sunt si eu nascuta. De aici si renasterea...
Ca mama, renasti cu fiecare nastere. Cu fiecare intentie si gand de a permite vietii sa se manifeste prin tine. 
Acest tablou e un fel de jurnal de sarcina si nastere.

Renastere
Tablou in culori acrilice.
Cu inserari de scoarta de mesteacan. Culeasa de noi in luna lui august. 
Apa de trandafiri si menta. Si ulei esential pur de geraniu si eucalipt.
Cifra 9 si 7.
Dimensiuni: 100/100 cm

Ii multumesc persoanei care a ales tabloul. Bucuria noastra e transmisa prin el.

Fiecare zbor de aripi contine cate o litera din Renastere.
9 zboruri, 9 luni.
Iata si cateva imagini de cand tabloul era inca in procesul creator. Maria care afirma ca linia ondulata este ca parul ei.

Uleiul de geraniu a fost aplicat de Maria, pe care "forme" a dorit ea. O descopar prezenta in actele ei, dornica sa participe si ea.

Si cateva imagini care redau momentele in care povestim despre ce vedem in tablou, despre ce mama a vrut sa exprime. Despre ele, despre noi, despre viata. Despre forme si culori. Despre renastere.





3. CONECTARE

Tabloul Conectare este si ultimul tablou din "Cuvintele au culoare".
Pentru acest tablou, Maria a avut initiativa de a face raze de "lumina alba", cum le-a numit chiar ea.

 Aceste raze sunt primele linii trasate.
Ne-am bucurat si de zumzet de albine, de menta fosnita de miscarea lor, ce raspandea un miros divin.
Iar soarele ne-a oferit un prilej de a face un joc al umbrelor.





Acest tablou are aceeasi denumire cu piatra Conectare. Astfel realizez un liant intre tablouri si pietre pictate.
Piatra "Conectare" a carei descriere o gasiti si aici.

Copiii prin conectare descopera lumea. Ei au aceeasta nevoie fundamentala. Cu totii o avem inca de cand suntem copii. Conectarea ne aduce un echilibru emotional. Conectarea poate fi o modalitate de cunoastere si autocunoastere.



Jocul e o modalitate prin care ne putem conecta cu cei mici.
Am ales sa ne jucam impreuna.
Jocul nostru a fost "Alege o culoare preferata".
Un alt joc este "Alege o esenta preferata".

Levanda, geraniu si melissa au fost alese...



Acest tablou vine dupa "Renastere". Si am vrut sa fie o constientizare a importantei conectarii cu bebelusi inca din primele clipe de viata. Bebelusii isi recunosc mama dupa miros.

Acest tablou este o marturie  a bucuriei si a conectarii mele cu fetitele inca din primele secunde de cand au venit in bratele mele.
Conectarea la Sinele nostru e primordiala si esentiala. Asa ne traim viata, constient.
Suntem creativi atunci cand suntem conectati la sinele nostru. Avem o comunicare de la suflet la suflet si cu cei din jur cat si cu alte vietati.
Suntem vii.
Suntem in comuniune cu Dumnezeu.


Entuziasm, Renastere si Conectare sunt expresia trairii cu bucurie a maternitatii.
A fi mama e un dar, o onoare, o bucurie.
Am ales sa impartasesc si sa daruiesc din aceasta bucurie.

Le multumesc fetelor si lui Bogdan pentru ca alaturi de ei am trait aceste momente unice.


Acum ma pregatesc sa pictez, utilizand culori pentru textile, o serie de hainute senzoriale pentru femei insarcinate si bebelusi. Am sa scriu mai multe detalii in Hainute senzoriale pentru mamici cu burtici si bebelusi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu